Operatie DAF YTV-2300
Met de alsmaar stijgende brandstofprijzen wordt het steeds moeilijker om met de benzine slurpende DAF's te rijden. Vooral het type 616 zuipt je arm. Hierdoor zijn we al lange tijd aan het rondkijken naar een manier om de voertuigen in stijl te kunnen vervoeren.

De keuze viel op de DAF YTV-2300 trekker. Dit voertuig is tot nu toe nog in gebruik in de KL maar staat op de nominatie om afgestoten te worden.

We hebben al enkele jaren gewacht totdat deze via een openbare verkoop verkocht werden. Slechts één keer (eind 2005) stonden er enkele complete combinaties. Ons uitgebrachte bod was veel te laag.
Er stonden 10 YTV's gereed. Deze waren bedoeld om verkocht te worden naar een ander NAVO land, maar deze deal ging niet door.
Voordat we de keuring bij RDW kunnen aanvragen, moet er door de fabrikant een conformiteitsverklaring afgegeven worden. Bij DAF gebeurd dit pas, nadat er een conformiteitsonderzoek heeft plaatsgevonden. We moesten naar Garage de Burgh in Eindhoven.
16 maart 2007
25 oktober 2006
5 april 2007
5 december 2006
We hebben bij Domeinen een verzoek ingediend om een YTV2300 te kunnen aanschaffen om onze museumspullen te kunnen transporteren.
We hebben 2 maanden moeten wachten totdat er YTV's voor verkoop beschikbaar waren en we er een in Soesterberg mochten uitzoeken.
We kregen een brief dat ons verzoek gehonoreerd is. We moeten kontakt opnemen met Domeinen Soesterberg.
21 februari 2007
Nadat we onze keuze gemaakt hadden, heeft Domeinen de faktuur en de eindgebruikersverklaring opgemaakt. We hebben de rekening betaald en de verklaring getekend teruggestuurd.
2 weken nadat we hem uitgekozen hadden, konden we onze YTV ophalen.
7 maart 2007
Gewapend met een stel groene kentekenplaten togen we naar Soesterberg om de YTV op te halen. Alles ging goed totdat we bij Vianen de A2 opdraaide. De luchtdruk daalde. Co heeft de YTV op een pechstrook gezet. Ergens lekte er lucht weg.
Via ITS hebben we kontakt opgenomen met de DAF dealer in Vianen. Deze kwam met een serviceauto. Er bleek een slang uit een ventiel van de differentieelsloten geschoten te zijn. Na een noodreparatie konden we weer verder.
Keuring bij RDW Veldhoven.
Het onderzoek ging erg snel. Na de rekening betaald te hebben (319 euro  excl BTW) konden we weer naar huis.
( Garage de Burgh doet ook onderhoud voor de KL aan YTV's. )
Met dank aan DAF Trucks stond de YTV eind van de middag bij ons hoofdkwartier in Valkenswaard.
Binnen 1 week was de Bfab en nieuwe typeplaat binnen. Dit document en Domeinen 51 zijn nodig voor de keuring bij RDW.
2 april 2007
Het nieuwe kenteken is met de post gekomen.
Nu nog kentekenplaten laten maken, deze erop monteren, de verzekering het nieuwe kenteken doorgeven en we kunnen rijden.
Klik hier voor meer foto's ...



De kosten van de keuring waren:
  • Kosten keuring: 127 euro
  • Tenaamstelling: 9 euro
  • Dieselroetmeting zwaar: 20 euro
  • Weegkosten >3500 kg: 22,50 euro
Home: www.bravocie.nl
Home: www.bravocie.nl