1985-86: de eerste revisie
Door de leeftijd en het gebruik begon de carroserie van onze Jeep slecht te worden. We hebben na advies van ervaren Jeep-restaurateurs besloten om onze Jeep voor een revisie uit elkaar te halen. We konden gebruik maken van een werkplaats van een oom van ons.

De body was erg slecht. Er zaten verschillende gaten in de bodem en zijkant. Ook het chassis was op enkele plaatsen gescheurd.

We hebben nooit verwacht dat zo'n Jeep uit zo veel onderdelen bestaat.

Omdat de lasser het liet afweten, hebben we zelf een CO2 lasapparaat gekocht en zijn begonnen met het repareren van de carroserie en chassis.

Ook hebben we bijna de gehele bedrading vervangen want de oude draden waren slecht.

Gerard van Dijk heeft ons geleerd om een voertuig te spuiten. Het zag er netjes uit.

Na deze klus was het lasapparaat ook op. We hebben dit voor het volgende karwei ingeruild voor een semi-professionele machine.
Oh, je bedoelt die rode vlek op het spatbord ?
Nou... tijdens de proefrit bleek dat het afstellen van de remmen van een Jeep erg nauw komt. Je kunt beter eerst zachtjes proberen te remmen. In ons geval stond de Jeep direct dwars en tegen een boom. Met als gevolg een kras op de nieuwe lak.
Om toch te kunnen rijden hebben we een tweede Jeep erbij gekocht. Bij deze Jeep zat nog een derde in onderdelen.
Met zwaailamp Jeep 1, zonder zwaailamp Jeep 2.
18 december 2008
pagina terug
Pagina verder
Terug naar Tijdbalk